Wavell får investering i «Løvens hule»

Wavell får investering i Løvens hule

 

VI HAR VÆRT I LØVENS HUL

VELKOMMEN TIL DE TO NYE INVESTORENE

TORSDAG KVELD

hadde vi den Det har vært en stor glede å delta i programmet «Løvens Hule». Teamet bak Wavell består av Hjalmar, Emil og meg. Vi har alltid hatt en gründer i oss og har tidligere prøvd oss på andre prosjekter, blant annet innen både møbler og gadgets. Derfor har vi også selv fulgt med på «Løvens Hule» helt fra sesong 1, og det har alltid vært en stor drøm å få delta i programmet selv.

Selv om våre tidligere prosjekter var i langt mindre skala enn Wavell, har de vært en stor del av vår reise hit. Det var imidlertid først da vi kombinerte vår indre entreprenørånd med vår store lidenskap for lyd, at vi klarte å skape noe unikt. Denne kombinasjonen resulterte torsdag kveld i at Christian Arnstedt og Jan Lehrmann har blitt en del av vår lydreise. Det er vi både ydmyke og ekstremt stolte av.

Vi gleder oss vilt til å komme i gang med arbeidet sammen med Christian og Jan, og i 2022 kommer det til å skje store ting som vi nesten ikke kan vente med å vise dere.

HVEM ER WAVELL?

(Uttales «Wave-Well», men veldig raskt)

For bare tre år siden var både Hjalmar og jeg i Kina. Der oppdaget vi hvor stor del av prisen man betaler for elektronikk som går til å betale for logoen som sitter på enheten. Denne oppdagelsen gjorde vi gjennom vår lidenskap for god lyd, da vi i Kina ble presentert for en rekke nye lydprodukter som selvfølgelig måtte testes. Vi prøvdevirkeligmange hodetelefoner, og det er viktig for historien å fortelle at det langt fra var alt som var bra eller som i det minste hadde potensial. Det meste av det vi prøvde, var som forventet: Klar til å bli kastet rett i søpla.

Det var imidlertid noen få unntak som, for å si det rett ut, kunne beskrives som«en diamant i råform». Ofte var de vanskelige og ulogiske å bruke, og lyden trengte store justeringer for å oppnå riktig ytelse. Men det var virkelig et potensial som, etter at vi først hadde prøvd dem, var svært å glemme igjen.

Spol frem 7 måneder, og vår første hodetelefon, Wavell ONE, er – med hjelp fra Emil, som i mellomtiden har blitt en del av Wavell – klar til å bli solgt i Danmark. Aldri før, kanskje med unntak av innspillingen til «Løvens Hule», har vi vært så nervøse som da lanseringen av Wavell ONE skulle finne sted. Heldigvis ble den godt mottatt, og Wavell leverer dermed i dag lyd til over 7000 danskere.

Det er nettopp det grunnlaget og de verdiene som startet Wavell, som fremdeles kjennetegner oss den dag i dag. Det er lidenskapen for å fylle ørene til alle dansker med god lyd til en god pris. Vi er fortsatt langt fra målet, og det er nettopp derfor vi stilte opp i «Løvens Hule». Elektronikk og lyd er en svært krevende bransje, og den ekstra støtten vi har fått fra Christian og Jan vil føre Wavell i riktig retning for videre vekst.

Får vi høre mer?