Handelsbetingelser

Betaling
Wavell Distribution ApS modtager betaling med Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, Mobilepay, ApplePay & Klarna. Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. Wavell Distribution ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. Vi tager ikke kortgebyrer. 

Fragt
Wavell Distribution ApS leverer på alle hverdage. Vi leverer pakken inden for 1-3 hverdage. Din pakke vil blive leveret med Postnord.
Wavell bruger standard levering til pakkeshop med Postnord. Fragtomkostningerne er altid gratis for forbrugeren ved køb over 398 kr.
Ved køb under 398 kr. er prisen for levering 19 kr. til nærmeste pakkeshop og 39 kr. ved hjemmelevering.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, vil det aftalte beløb blive refunderet til den betalingsmetode, som blev brugt ved købet.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@wavell.dk eller benytte vores returportal, som du finder her.

Ved returnering og fortrydelse bedes standard fortrydelsesformularen vedlægges, som kan findes her.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelsesret af en del af købet.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes tilbage til:

Wavell Distribution ApS, Silkeborgvej 41b, 8000 Aarhus C

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:Wavell Distribution ApS,Silkeborgvej 41b, 8000 Aarhus C Åbyhøj. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

NB. Kontakt os venligst på forhånd med beskrivelse af problemet inden afsendelse af reklamationen. 

 

Handelsbetingelser - Udvidet Garanti på IT-Produkter

  1. Generelt

    1.1 Denne udvidede garanti ("Garantien") er et tilvalg, der kan tilføjes til køb af IT-produkter hos Wavell ApS. Ved at købe og acceptere denne udvidede garanti accepterer kunden ("Kunden") de vilkår og betingelser, der er beskrevet nedenfor. 1

    .2 Garantien træder kun i kraft efter køb af den udvidede garanti og gælder i tillæg til den normale produktgaranti for IT-produkter.

    1.3 Kunden skal være opmærksom på, at denne udvidede garanti kun dækker produkter købt hos Wavell ApS og ikke eventuelle tilbehørsprodukter fra tredjepart.

  2. Varighed

    2.1 Den udvidede garanti træder i kraft øjeblikkeligt efter købet og er gyldig i to år ud over den normale produktgaranti, der følger med IT-produktet.

    2.2 Kunden skal opbevare den oprindelige købskvittering eller faktura som dokumentation for købet af den udvidede garanti.

  3. Dækningsområde

    3.1 Den udvidede garanti dækker samme typer fejl og mangler som den normale produktgaranti i det angivne tidsrum.

    3.2 Kunden skal følge alle gældende instruktioner fra producenten vedrørende brug, vedligeholdelse og reparation af IT-produktet for at opretholde garantidækningen.

    3.3 Den udvidede garanti dækker ikke skader eller fejl, der skyldes uautoriserede reparationer, fejlagtig brug, forsømmelse, ulykker, misbrug eller andre årsager, der ikke kan henføres til produktets oprindelige tilstand eller fabrikationsfejl.

  4. Produktkurv og valg af garanti

    4.1 Hvis Kunden har flere produkter i sin kurv og kun tilføjer én "udvidet garanti" til ordren, vil den udvidede garanti automatisk blive tilføjet til det dyreste produkt i ordren.

    4.2 Kunden har mulighed for at vælge den udvidede garanti til flere produkter i sin kurv ved at tilføje den relevante mængde "udvidet garanti" til hvert ønsket produkt.

  5. Retur og refusion

    5.1 Kunden kan returnere et IT-produkt, der er dækket af den udvidede garanti, hvis det er beskadiget eller defekt, underlagt de vilkår og betingelser, der er fastsat i vores generelle returpolitik.

    5.2 Hvis Kunden ønsker at returnere et produkt, der har den udvidede garanti, vil den udvidede garanti også blive annulleret for det pågældende produkt, og Kunden vil kun modtage refusion i overensstemmelse med vores generelle returpolitik.

  6. Ansvarsbegrænsning

    6.1 Wavell ApS påtager sig intet ansvar for eventuelle skader, der opstår som følge af brugen af IT-produktet, uanset om der er tale om garantidækkede fejl eller andre årsager.

    6.2 Wavell ApS fraskriver sig ethvert ansvar for indirekte, tilfældige, følgeskader eller specielle skader, der måtte opstå som følge af brugen af IT-produktet eller manglende evne til at bruge det, uanset om det er i henhold til garantien eller ej.

  7. Ændringer i vilkår og betingelser

    7.1 Wavell ApS forbeholder sig retten til at ændre disse vilkår og betingelser for den udvidede garanti, når det er nødvendigt, uden forudgående varsel. 7.2 Ændringer træder i kraft fra det tidspunkt, de offentliggøres på [Virksomhedsnavn]s hjemmeside.


Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Wavell Distribution ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på wavell.dk er Wavell Distribution ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@wavell.dk.

Klageadgang Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@wavell.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.

 

Gratis fragt

Vi tilbyder gratis fragt på alle ordre over 398 kr.

Dansk kundeservice

Skriv endelig til os hvis du har de mindste spørgsmål. Vi er åben i livechat og på mail: info@wavell.dk

30 dages fuld tilfredshedsgaranti

Vi tilbyder 30 dages fuld tilfredshedsgaranti. Læs mere.

Sikker betaling

Vi er e-mærket, og tilbyder betaling igennem: Mobilepay, Visa, Viabill m.m.